sunnuntai 5. toukokuuta 2013

Vierähtipä viikko!

Jaa, ettäkö mitä käsitöiden maailmaan kuuluu?

Noh, sain tuossa Vapun alla yllättävän energiapiikin ja tein kirjan sivuista taiteltavan korin valmiiksi. Kaksi iltaa siinä vierähti ja hermot olivat kovin, kovin kireällä. Korin kokoaminen nimittäin oli juuri niin vaikeaa, kuin pelkäsinkin! (Ilmankos ohjeessa olikin kokoamisesta mainittu vain hyvin ympäripyöreästi!) Kolmannella yrittämällä sain korin pysymään kutakuinkin tukevasti kasassa, ja olin hetken aikaa tosi onnellinen!

Hyvä minä!


MUTTA! 

Kun olin muutaman minuutin koria tuijotellut, en enää lainkaan pitänyt näkemästäni. Olin koonnut korin siten, että ensin olin paperisuikaleilla yhdistänyt kolme alinta rinkulaa, sitten kolme ylintä ja lopuksi yhdistänyt nämä kaksi osaa. Mutta tuossahan se keskimmäinen "sauma" olla möllötti ihan näkyvillä, hyi! (kuva yllä)

Kiukuspäissäni olin jo tulitikut kädessä lähestymässä tekelettä, mutta päätinkin vielä kerran yrittää kokoamista.  Ei muuta kuin purkamaan:


Takaisin lähtöpisteessä. (Tosin lopulta kävi ilmi, että nämä irralliset suikaleet olivat hyödyttömiä.)



Tässä tapauksessa vasta neljäs kerta toden sanoi. Leikkasin kirjan sivuista pitkittäisiä suikaleita, jotka juuri ja juuri riittivät yhdistämään kaikki kuusi rinkulaa samanaikaisesti. HURRAA! Pohjakin oli helppo kiinnittää. Pyöreä pahvinpala kun pysyy paikoillaan pelkällä puristuspaineella.

Silkasta onnistumisen ilosta aloin heti kokoamaan korille pikkuveljeä kirjan rääppeistä. (Tämä pienempi kori on tosin edelleen samassa vaiheessa, kuin kuvassa. Innostus loppui taas lyhyeen..)



Myös "salmiakki"-jakku on edennyt kohtalaisella vauhdilla. Etu- ja takakappaleet ovat jo valmiita ja puikoilla olevat hihatkin ovat jo pitkällä.
Minulla on usein tapana tehdä hihoja samanaikaisesti, vuorotellen. Tällöin ei tarvitse lisäyksiä ja vähennyksiä sen kummemmin merkitä muistiin. Ja mikä parasta: kun yksi hiha on valmis, ei toista tarvitse ihan alusta asti aloittaa! Kahden samanlaisen kappaleen (myös esim. lapaset ja sukat) neulominen nimittäin ei lainkaan ole minun juttuni, siinähän ihan kyllästyy!


Kovasti jo tekee mieli aloittaa jokin uusi työ... Taidanpa välillä vaihtaa virkkuukoukkuun. Ainakin toinen tilaustyöamppeli odottaa tekijäänsä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti